ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΣΤΑΘΕΡΑΣ «π»
Ο
εορτασμός της ημέρας του «π» καθιερώθηκε το 1988 από τον Larry Shaw στο San Francisco των ΗΠΑ και
καταδεικνύει ότι το
«π» δεν θα μπορέσει ποτέ να γραφτεί ως ένας συγκεκριμένος αριθμός, διότι τα ψηφία
του δεν τελειώνουν ποτέ. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Μαθηματικής Σταθεράς
«π», που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 14 Μαρτίου, στο 2ο Γυμνάσιο Κω
πραγματοποιήθηκαν δημιουργικές δράσεις, μέσα από τις οποίες οι μαθητές κατανόησαν τη συμβολή των
μαθηματικών στον κριτικό και ακριβή τρόπο σκέψης.
Συγκεκριμένα, υλοποιήθηκαν δράσεις από τους
καθηγητές Μαθηματικών του σχολείου: Νικολή Αθανάσιο, Κοντοβερού Άννα και
Αναστασίου Ιωάννα, σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό των Μαθηματικών του
Τμήματος Ένταξης Παρζακώνη Αγγελική. Αρχικά, έγινε ιστορική αναδρομή της εμφάνισης
του αριθμού στην Ευκλείδεια Γεωμετρία ως τον λόγο της περιφέρειας ενός κύκλου
προς τη διάμετρο του και δόθηκε έμφαση στη σημασία του άρρητου αριθμού π για τις
θετικές επιστήμες. Στη συνέχεια, οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τις
αριθμητικές συμπτώσεις που συμβαίνουν τη συγκεκριμένη ημέρα, αλλά κυρίως να
αντιληφθούν γιατί οι αριθμοί δεν είναι απλά σύμβολα με ποσοτική σημασία, αλλά
κρύβουν μέσα τους βαθύτερα νοήματα. Στο πλαίσιο αυτό, οι μαθητές ετοίμασαν ποικίλες
παρουσιάσεις για το συγκεκριμένο θέμα (powerpoints), παρακολουθήσαν
βίντεο με κάποιες από τις σπουδαιότερες εφευρέσεις του Αρχιμήδη και στο τέλος
έκαναν μια ζωγραφιά για το «π».Αποσπάσματα των εργασιών αυτών, καθώς και
ζωγραφιές τους φιλοτεχνήθηκαν στην είσοδο του Σχολείου, ενώ κάποιες από τις
εργασίες αυτές παρουσιάστηκαν και σε ηλεκτρονική μορφή.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί δράσης:
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου